• صفحه اصلی
  • >
  • ورزش
  • >
  • برگزاری هفته‌های فرهنگی تبریز در کشورهای اسلامی با رویکرد تبریز ۲۰۱۸

برگزاری هفته‌های فرهنگی تبریز در کشورهای اسلامی با رویکرد تبریز ۲۰۱۸

  • توسط
  • چهارشنبه , ۲۹ شهریور ۱۳۹۶
  • 0

به گزارش سایت خبری دفاع ۸ به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام احمد حمیدی، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز، امروز در نوزدهمین جلسه کمیته تبلیغات و امور بین‌الملل ستاد تبریز ۲۰۱۸ با تشریح اقدامات انجام یافته کمیته تبلیغات و امور بین‌الملل تبریز ۲۰۱۸ به استقبال گسترده و چشمگیر هموطنان از برگزاری شب فرهنگی تبریز در برج میلاد تهران اشاره کرد و گفت: معرفی قابلیت‌های فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهر تبریز در آستانه تبریز ۲۰۱۸  از اهداف اصلی برگزاری شب فرهنگی تبریز در برج میلاد تهران بود که با توجه به حضور هموطنانمان  از دیگر شهرها در برج میلاد به دلیل قرار گرفتن در فصل مسافرت، بهترین مجال برای تبلیغ رویداد ۲۰۱۸ شد.
وی، از تدارک ۶۰ برنامه ویژه برای رویداد تبریز ۲۰۱۸ توسط کمیته  تبلیغات و امور بین‌الملل تبریز ۲۰۱۸ خبر داد و افزود: تولید مستندات مختلف از شهر تبریز جهت پخش از شبکه‌های ملی و بین‌المللی، چاپ بروشورها به سه زبان زنده دنیا، تهیه و تدوین انیمیشن و کلیپ‌های معرفی تبریز ۲۰۱۸، راه اندازی پرتال  سایت تبریز ۲۰۱۸ به ۵ زبان زنده دنیا، تبلیغات محیطی، استفاده از ظرفیت‌ تیم‌های بِنام ورزشی و معرفی شهر تبریز با حضور در مسابقات جهانی از جمله اقدامات صورت گرفته در راستای  استقبال از تبریز ۲۰۱۸ عنوان کرد.
حجت‌الاسلام حمیدی همچنین با اعلام اینکه عمده‌ترین وظیفه کمیته تبلیغات و امور بین‌الملل برندسازی برای شهر تبریز است، به اقدامات صورت گرفته برای ایجاد برند مخصوص تبریز اشاره کرد و گفت: برندسازی تبریز مشخص کننده ویژه‌های منحصر به شهر تبریز  و از اقدامات ماندگار این کمیته  است که تا چندین دهه آتی کلانشهر تبریز را به جهانیان معرفی خواهد کرد.
معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز، همچنین اجرای هفته‌های فرهنگی در بخشی از  کشورهای مقصد، همچنین پذیرایی از کشورهای مختلف برای برگزاری هفته فرهنگی در شهر تبریز در سال ۹۷، ارسال چهره‌های ورزشی در مجامع بین المللی ورزشی، اعزام نمایندگان فرهنگی به کشورهای اسلامی و راه‌اندازی طرح نهضت داوطلبی را نیز از دیگر برنامه‌های کمیته تبلیغات و امور بین الملل تبریز ۲۰۱۸ در ماه های آینده و در سال ۲۰۱۸ میلادی دانست.
وی، از برگزاری هفته‌های فرهنگی تبریز در سایر کلانشهرهای کشور  در سال‌جاری خبر داد و افزود: برگزاری هفته‌های فرهنگی در کنار شناسایی فرهنگ قومیت‌ها و تعامل هنرمندان خطه‌های مختلف با یکدیگر، عاملی مهم در جذب گردشگر و سودآوری‌های اقتصادی برای این مناطق است که ضرورت توجه هر چه بیشتر به چگونگی نحوه برپایی چنین رویدادهایی را موجب می شود.
معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز با اعلام اینکه بیش از ۵۰۰ المان شهری و تبلیغات  تبریز ۲۰۱۸ در راستای اطلاع رسانی عمومی برای آمادگی از این رویداد بزرگ، توسط مناطق دهگانه شهرداری و سازمان‌های تابعه در سطح شهر نصب شده است خاطرنشان کرد: این تبلیغات به منظور افزایش اطلاع‌رسانی برای عموم مردم جهت آمادگی برای میزبانی از گردشگران داخلی و خارجی در سال ۲۰۱۸ میلادی انجام پذیرفته است.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *